خروج از بلك ليست

 

خدماتی کردن خطوط

خدماتی کردن خطوط

مهمترين مزيّت خروج شماره اختصاصي شما از بلك ليست ، ارسال پيام به همه شماره ها حتي شماره هايي كه در بلك ليست مخابرات قرار دارند و پيام از سامانه ها دريافت نميكنند ،مي باشد .

طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران ، سرشماره های ارسال پیام به دو شاخه  خدماتی و تبلیغاتی  تقسیم میشوند.

شماره های خدماتی متعلق به شرکت ها ، دفاتر و سازمان هایی است که پیامک هایی با محتوای کلی و مشخص و در محدوده کاری همان مجموعه برای مخاطبانی شناخته شده که خود درخواست دریافت این پیامکها را داده اند ارسال میکنند و محتوای آن اطلاع رسانی و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده است.
لازم به ذکر است اگر ارگانی برخلاف تعهد نامه کاربری خطوط خود را از حالت تبلیغاتی به خدماتی تغییر داده و با سرشماره خدماتی خود ارسال تبلیغاتی انجام دهد مشمول پیگرد قانونی خواهد بود و مسئولیت آن بر عهده خودش است و موظف به جبران تمام خسارات مادی و معنوی وارده به شرکت ارتباطات سیار ایران میباشد.

هزینه خدماتی کردن خطوط اپراتورها ۵۰ هزار تومان میباشد که از اعتبار کاربر کسر میگردد. 

نحوه درخواست خروج شماره اختصاصي از بلك ليست  اپراتور ۳۰۰۰:

اپراتور ۳۰۰۰ تنها خطوط را به صورت حقوقی خدماتی می نماید . طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار جهت بررسی درخواست های خدماتی اقدامات ذیل صورت پذیرد :

۱٫ تکمیل فرم تعهدنامه

  • فرم تعهد نامه را از طریق این لینک دانلود نمایید.

  • پر نمودن همه ی بند های تعهدنامه الزامی می باشد.

  • فرم حتما بر روی سربرگ شرکت یا موسسه و یا ….پرینت گرفته شده و با اسکن رنگی با کیفیت بالا (در فرمت jpg ) ارسال گردد.

  • حجم فرم ارسالی کمتر از ۱ مگابایت باشد.

  • خدماتي شدن خطوط فقط براي اشخاص حقوقي كه داراي شناسه ملي و شماره ثبت مي باشند، امكان پذير است.

    ارائه تعهدنامه تكميل شده فايل پيوست، در سربرگ شركت يا سازمان به همراه مهر و امضاي صاحبان امضا.

  • در ستون توضيحات اطلاعات شماره، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح اعلام گشته و از درج «اطلاع‌رسانی» و مانند آن خودداری فرمایید.

  • در تعهدنامه بخش مربوط به ” موضوع محتواي پيامك خدماتي” حتما بطور كامل، واضح و دقيق توضيح داده شود و از درج ” اطلاع رساني” بصورت ناقص خودداري نماييد.

    توجه نماييد در تعهدنامه قسمت مربوط به ” جامعه هدف” بطور واضح و دقيق مشخص شده باشد. بعنوان مثال درصورتي كه جامعه هدف شما مشتريان يك سايت يا يك اپليكيشن مي باشند، حتما نام سايت و يا اپليكيشن در اين قسمت درج شود.

  • شماره همراه ذکر شده در فرم شماره ی همراه اول باشد.

  • در خصوص صندوق‌های قرض‌الحسنه ، شرکت‌های بورس و … ارايه‌ی مجوز از بانک مرکزی الزامی است.

  • در خصوص شماره‌های تست بانکی، درج زمان انقضا و خروج از لیست سفید الزامی است و در غیر اینصورت اقدام نخواهد شد.

  • تعهدنامه می بایست توسط مدیر عامل مهر و امضا شود.

  • فرم تعهد نامه ذخیره شده را به ایمیل ictiran.ir@gmail.com ارسال نمایید.

  • عنوان ایمیل ارسالی ( subject ) را شماره ی ۳۰۰۰ تان درج نمایید.

  • تمامی افراد حقوقی شهر تهران می بایست اصل فرم خود را پس از تایید به آدرس شرکت ارسال نمایند.

  • همچنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به نام اپراتور الزامی می باشد.

۲ارسال فایل اکسل

  • وارد نمودن شماره های مخاطبین در فایل اکسل ( ارا‌یه‌ی فايل اکسل مشترکین برای کلیه شماره ها ضروری است. )
  • صرفا شماره همراه مشترکین مدنظر بوده و در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات دیگری نیاز نیست.
  • ارسال فایل با شماره های اضافه شده و یا حذف شده در طول ماه به صورت ماهانه الزامی می باشد.
  • شماره‌های تراکنش بانکی و حکومتی نياز به ارسال فايل مخاطبين ندارد.
  • در صورت عدم تغییر لیست شماره ها نیز می بایست فایل ماهانه ارسال گردد.

جهت ارسال درخواست های تایید شده تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه هر هفته اقدام نمایید . بدیهی است پس از روز مذکور فرایند بررسی به هفته بعد موکول خواهد شد. ( لازم به ذکر است درخواست هایی که موارد فوق در آنها رعایت نشده باشد مورد بررسی قرار نمیگیرد. )

نکات مهم :

در صورتی که شرکت یا سازمانی بیش از سه بار به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به ارسال پیامک انبوه نماید، کلیه رنج شماره‌های آن شرکت از لیست سفید حذف خواهد شد.

علی رغم ارسال لیست مشترکین، در صورتی که مشترک همراه اول از دریافت هر گونه پیام شکایت نماید و چنانچه تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد، شماره از لیست سفید خارج می شود.

استفاده از فايل‌های مشترک و یکسان برای شرکت‌های هلدینگ (نمایندگی‌های متعدد) قابل قبول نمی‌باشد.

لازم به ذکر است تمامی افرادی که خط آنان به هر دلیلی در گذشته خدماتی نشده است می بایست مدارک را مجددا ارسال نمایند.

نحوه درخواست خروج شماره اختصاصي از بلك ليست  اپراتور ۱۰۰۰ :

اپراتور ۱۰۰۰ تنها خطوط را به صورت حقوقی خدماتی می نماید . طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار جهت بررسی درخواست های خدماتی اقدامات ذیل صورت پذیرد:

۱٫تکمیل فرم تعهدنامه

  • فرم تعهد نامه ی جدید را از طریق این لینک دانلود نمایید.
  • پر نمودن همه ی بند های تعهدنامه الزامی می باشد.
  • فرم حتما بر روی سربرگ پرینت گرفته شده و با اسکن رنگی با کیفیت بالا (در فرمت jpg ) ارسال گردد.
  • تعهدنامه می بایست توسط مدیر عامل مهر و امضا شود.
  • در بخش محتوای پیامک، توضیحات در مورد کاربرد شماره بصورت شفاف و واضح اعلام گردد و از درج عباراتی مانند”اطلاع رسانی” و امثالهم خودداری فرمایید.
  • فایل تعهدنامه اسکن شده با نام شماره خط ۱۰۰۰ ذخیره گردد.
  • فرم تعهد نامه ذخیره شده را به ایمیل ictiran.ir@gmail.com  ارسال نمایید.
  • حجم فایل تعهدنامه کم باشد. (کمتر از ۲۰۰ کیلو بایت)
  • در متن ایمیل ارسالی اطلاعات حقوقی پر شده در فرم نیز درج گردد.
  • در خصوص شرکت هایی که نماینده رسمی سازمان دولتی باشند، معرفی نامه از سازمان مربوطه نیز مورد نیاز است.
  • اصل تعهدنامه می بایست به آدرس شرکت ارسال گردد.
  • همچنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به نام اپراتور الزامی می باشد.

۲. ارسال فایل اکسل

 

  • در فایل اکسل می بایست لیست شماره های مشترکین که به آنها پیامک خدماتی ارسال میشود اعلام شود.
  • فایل اکسل با نام شماره خط ذخیره گردد.
  • صرفا شماره مشترکین مدنظر است و درحال حاضر هیچگونه اطلاعات دیگری نیاز نیست. ( این مورد برای شماره های تراکنش بانک و حکومتی. دارای استثتا می باشد. )
  • ارسال فایل با شماره های اضافه شده و یا حذف شده در طول ماه به صورت ماهانه الزامی می باشد.
  • در صورت عدم تغییر لیست شماره ها نیز می بایست فایل ماهانه ارسال گردد.
  • همچنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به نام اپراتور الزامی می باشد.

۳٫ ارسال پیامک عدم دریافت پیامک

طبق اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار ، جهت استفاده از خطوط خدماتی می بایست به صورت ماهانه کلید واژه ای جهت عدم درخواست پیامک برای گیرندگان مشخص و به آنان از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی گردد.

  • ارسال این پیامک به صورت ماهانه الزامی می باشد.
  • کلیه شماره هایی که کلیدواژه ی عدم درخواست پیامک را ارسال نمودند می بایست از لیست فایل اکسل حذف گردند.
  • در صورتیکه هریک از کاربران تمایل به ارسال پیام راهنما بیش از ۱ بار در ماه داشته باشد از نظر اداره کل بلامانع می باشد.
  • هدف بروز رسانی مشترکین و کاهش شکایات می باشد.

 

جهت ارسال درخواست های تایید شده تا ساعت ۱۷ روز یکشنبه هر هفته اقدام نمایید . بدیهی است پس از روز مذکور فرایند بررسی به هفته بعد موکول خواهد شد. (لازم به ذکر است درخواست هایی که موارد فوق در آنها رعایت نشده باشد مورد بررسی قرار نمیگیرد. )

نکات مهم :

  • در خصوص صندوق های قرض الحسنه ، شرکت های بورس و ….. ارائه مجوز از بانک مرکزی الزامی است.
  • علی رغم ارسال لیست مشترکین، در صورتیکه مشترک از دریافت هرگونه پیام شکایت نماید و چنانچه تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد، شماره از لیست سفید خارج می شود.و مسئولیت هرگونه عواقب بعدی اعم از جریمه نقدی و … بر عهده بهره بردار خواهد بود.
  • در صورتی که پیامکی مغایر با محتوای اعلام شده ارسال گردد، شماره از لیست سفید خارج خواهد شد.
  • در صورتیکه شرکت یا سازمانی بیش از ۳ بار به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به ارسال پیامک انبوه نماید، کلیه رنج شماره های آن شرکت از لیست سفید حذف خواهد شد.

شایان ذکر است، درحال حاضر ابلاغیه ای در خصوص اتمام مهلت ۱ / ۰۷ / ۹۵ ارسال نشده است ولیکن موارد خاص و ضروری با رعایت روال اعلام شده بررسی خواهد شد. همچنین کلیه موضوعات مطرح شده فوق از سوی ارتباطات سیار امکان تغییر و بروز رسانی خواهد داشت و در صورت هرگونه تغییر احتمالی اعلام می گردد.

نحوه درخواست خروج شماره اختصاصي از بلك ليست  اپراتور ۰۲۱:

زمانی که شما یک خط اختصاصی ۰۲۱ را خریداری می کنید ، خط شما تبلیغاتی محسوب می شود ، در صورتی که شما نیاز به خط خدماتی دارید باید فرم ، تعهد نامه خروج از بلک لیست را تکمیل و ارسال نمایید. شرایط و فرم خروج از بلک لیست هر اپراتور متفاوت است.

شرایط خدماتی کردن خطوط ۰۲۱ به شرح زیر می باشد  ( رعایت تمامی نکات الزامی می باشد ) :

  • اپراتور ۰۲۱ تنها خطوط حقوقی را خدماتی می نماید. ( خط حقوقی ۰۲۱ خطی ست که قبض آن نیز حقوقی ثبت شده باشد. )
  • تکمیل فرم ۰۲۱
    • ابتدا فرم را از طریق این لینک دانلود نمایید.
    • تکمیل کلیه اطلاعات به صورت کامل و صحیح الزامی است.
    • توضیح قسمت “دسته بندی پیامک ارسالی” در فرم تعهدنامه، باید کامل و واضح بوده و از به کاربردن عناوین کلی مانند اطلاع رسانی و … اجتناب شود. برای مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات خرید بلیط، …
    • “نمونه پیامک های ارسالی” بایستی حتما در فرم در قسمت موضوع محتوای پیامک خدماتی ذکر شود. برای مثال کاربر گرامی، خرید شما انجام شد. کد پیگیری ….. میباشد.
    • فرم حتما بر روی سربرگ شرکت چاپ گردد.
    • فرم حتما دارای مهر و امضا باشد.
    • فرم تکمیل شده را در ابتدا جهت بررسی به آدرس ایمیل ictiran.ir@gmail.com ارسال نموده و پس از تایید اصل فرم را به آدرس اعلامی ارسال نمایید.
  • ارسال لیست شماره ها
    • برای هر شماره خدماتی درخواستی، باید لیست شماره های مخاطبینی که قرار است از آن شماره به آن ها پیامک ارسال شود ، در قالب یک فایل اکسل به همراه تعهدنامه و سایر مدارک، اعلام گردد.(فقط شماره اعلام شود بدون نام و مشخصات)
    • فهرست شماره مخاطبین باید به صورت ماهیانه پالایش شده و ارسال گردد. (مخاطبینی که از دریافت پیامک انصراف داده اند و یا دیگر از خدمات شرکت استفاده نمی کنند، بایستی از لیست حذف شده و مخاطبین جدید به لیست مذکور اضافه شوند)
    • شماره های مربوط به تراکنش های بانکی نیازی به ارسال این لیست ندارند.
    • لیست شماره ها را به همراه تعهد نامه به آدرس ایمیل ictiran.ir@gmail.com ارسال گردد.

نکات مهم :

  1. در صورتی که کاربر به شماره هایی غیر از فهرست اعلام شده پیامک ارسال کند، شماره از لیست سفید خارج خواهد شد.
  2. اصل تعهدنامه ها در طول هفته دریافت و در صورت تایید کلیه مدارک تنها در هر هفته یکشنبه ها به اپراتور ارسال می گردند.
  3. علی رغم ارسال لیست مشترکین، در صورتیکه مشترکی از دریافت هرگونه پیام شکایت نموده و تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد، شماره از لیست سفید خارج شده و مسئولیت عواقب بعدی بر عهده مالک شماره خدماتی می باشد.
  4. صندوق های قرض الحسنه ، شرکت های بورس و ….. جهت درخواست شماره خدماتی نیازمند ارائه مجوز از بانک مرکزی هستند.
  5. در صورتی که کاربر به تعهدات خود در زمینه شماره های خدماتی عمل ننماید، شماره وی از لیست سفید خارج شده و امکان درخواست مجدد ندارد.
  6. لازم به ذکر است که ictiran و اپراتور آسانک اطلاعاتی در قبال نحوه بررسی درخواست ها و یا زمان اعلام نتیجه بررسی آنها از سوی همراه اول ندارد.

توجه : در صورتی که از خطوط خدماتی بدون رضایت کاربر پیام تبلیغاتی ارسال شود اپراتور برای شما جریمه ی سنگینی در نظر می گیرد.